Skip to content

Emkas

Někdy je na tom člověk nevalně a někdy musí vysloveně hledat pomoc, aby svou situaci zvládnul. A který web mu ji může nabídnout na internetu? Určitě i tento.

Welcome To Faceblog

Ocelová koňská síla



Lokomotiva je hnací vozidlo určené pro posun vlaků po kolejích. Zaujímá první místo v rychlosti přepravy cestujících i nákladů po zemi. Železnice se významně podílela na rozvoji průmyslové revoluce a změnila tak celou společnost. Dnešní lokomotivy jsou skvěle vyvinuté, ale než se technologie vývoje těchto ocelových obrů dostala až sem, čekalo ji na cestě vývoje mnoho překážek.

Lokomotiva představovala vrchol strojírenské techniky.
·         Rok 1804
Britský vynálezce Richard Trevithick, který byl synem horníka a od dětství ho zajímalo hornictví a strojírenství, postavil první funkční parní lokomotivu pro dopravu v ocelárnách. Tato lokomotiva má však k efektivnímu nasazení hodně daleko.

·         Rok 1812
Jeden ze tří vlastníků textilního závodu – Matthew Murray – je velkým technickým inovátorem. Snaží se vylepšit funkce parního ventilu, povede se mu využít hypocyklodálního převodového stupně, a v technologii parních lokomotiv velmi pokročí. Jeho parní lokomotiva na úzkorozchodnou železnici skvěle funguje a stává se protoprvní komerčně úspěšnou lokomotivou v historii.

·         Rok 1830
Díky parním lokomotivám vznikne v Evropě pravidelný provoz na železnici, a je patrné, že budoucnost patří právě lokomotivám. Byla dokonce vyhlášena soutěž o nejlepší lokomotivu. Všichni se předháněli a do soutěže bylo zapojeno mnoho konstruktérů. Vítěz měl zajišťovat přepravu zboží po celé Evropě. Zájem cestujících byl však tak ohromný, že se začalo na přepravě lidí vydělávat stejně jako na přepravě zboží. Brzy se vlaková doprava rozrostla a překonala tak lodní kanálovou dopravu.

·         Rok 1895
Parní lokomotivy jsou součástí hlavní vlakové soupravy, ovšem pomalu začínají ustupovat dieselovým a elektrickým lokomotivám. První tramvaj a další elektrické vozy jezdí především v městech. Jejich velkou výhodou je to, že neprodukují tolik kouře jako parní stroje, jejichž provoz začíná být postupně zakazován.
 
·         Rok 1914
Začal převládat dieselový pohon, který je ekonomičtější, má nižší provozní náklady, nepotřebuje stálé doplňování vody, a strojvůdce pracuje v čistém a tichém prostředí. Postupně dochází k opravdovému rozmachu dieselelektrických lokomotiv.

By :
Category: Nezařazené

Navigace pro příspěvek

Měnové kursy a měnový trh
Jak se nezadlužit

Nejnovější příspěvky

  • Nejdůležitější žádost ve Vašem životě
  • Koupelny
  • BB versus CC krém
  • Pomelte si sami
  • Tělesné tresty: ano či ne?

Nejnovější komentáře

Žádné komentáře.

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Srpen 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červenec 2023
  • Duben 2023
  • Listopad 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Leden 2021
  • Září 2020
  • Únor 2020
  • Listopad 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červen 2019
  • Leden 2019
  • Září 2018
  • Červen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Říjen 2017
  • Srpen 2017
  • Duben 2017
  • Únor 2017

Rubriky

  • Nezařazené
Proudly powered by WordPress | Theme: faceblog by Mystery Themes.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.